Jumaat, 12 Mac 2010

Kenangan Manis

1. Memenangi Acara Bawa Bola Ping Pong dengan Sudu

-mendapat naib johan.
-aku dan kawan baruku, Ikhwan memenangi acara tersebut.
-kami dari rumah Hijau.
-kami mendapat wafer dan sabun.
-aku ambil wafer manakala Ikhwan ambil sabun.

2.Menunaikan Solat Sunat Hajat di Stadium Bersama Tok Guru

-pertama kali aku dipilih kerana menjawab soalan daripada pengawas iaitu sebutkan 14 tasrif.
-aku dipilih pada kali kedua kerana memakai jubah berlencana, seluar putih, dan hafalan aku dah masuk juzuk 1.
-aku dan abang aku dapat pergi.
-pergi ke sana dengan 2 buah bas sekolah.
-tiba di sana selepas mereka selesai menunaikan solat maghrib.
-kami menunaikan solat maghrib berjemaah, mendengar ceramah selama 1 jam, menunaikan solat isyak berjemaah, menunaikan solat sunat berjemaah kemudian pulang ke sekolah.

3.Dipilih untuk Menjadi ahli kelab SPBT (Skim Pinjaman Buku Teks)

-8 orang murid termasuk aku.
-menjadi AJK dalam bahagian 'Data dan Rekod'.
-abang aku pun ahli kelab SPBT juga. Dia berpangkat Bendahari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan